beango.nu

beango.nu

kedd, november 27, 2012

NON+ és Zagazum pop-up store nyílik


Fashion & Sport - designer darabok kicsiknek és nagyoknak

A NON+ és a Zagazum designer márkák közös projektjeként december 1-31. között pop-up üzlet nyílik a MOM Park egyik földszinti üzlethelyiségében ízelítőt nyújtva a két tervező eddigi munkásságából.
A butik különlegessége, hogy egy kreatív játéktérben kínál egyedi tervezésű designer darabokat kicsiknek és nagyoknak egyaránt.
NON+

A NON+ Kiss Sarolta tervezőgrafikus-lakberendező divatmárkája. A bécsi divathéten, valamint a Fesch'Markt design vásáron is kiállításra került kollekcióit egyszerű vonalak, kényelmes, vagány megoldások és visszafogott színvilág jellemzi.

A NON+ ruhák legtöbbjét egy-egy grafikai elem, idézet díszíti. A kollekciók darabjai egy téma, egy hangulat köré szerveződnek, a grafikák pedig mindezt szolidan hangsúlyozzák. Az egyedi darabokat kiváló minőségű anyagokból kézzel szabják-varrják, a mintákban és a ruhák fazonjában egyaránt tükröződik a letisztultság és a kreativitás. Fontos szempont a hordhatóság, a lezserség, a stílusbeli merészség.
Zagazum

A Zagazum egy új márka, nemzetközi piacra szánt kollekcióval. Gyerekeknek, gyerekek bevonásával készít dance fitness, zumba, hip-hop, aerobic ruhákat. Réder Andreának, a Zagazum tulajdonosának elsőszámú célkitűzése, hogy mind ruháival, mind megjelenéseikkel életteli, őszinte élményeket közvetítsen.
Az enteriőr

Az üzlet belső kialakításának megálmodója szintén Kiss Sarolta, aki munkái során szívesen vegyíti a képi alkotás és a lakberendezés fogásait, így az enteriőrök kialakításakor is több művészeti ágból táplálkozik. A Deko Tv-n illetve a TV2-n sikerrel futott Szobaszerviz – A trend c. műsorban számos arcát ismerhettük meg.

Az ötletes installáció megtervezésekor nagy hangsúly került a természetes és újrahasznosítható anyagok használatára és a leleményes, kreativitással teli dekorálási módok alkalmazására. Fontos szempont volt mindemellett a költséghatékonyság, a praktikum és az egyszerűség.
Nyitás: 2012. december 1. 10.00 óra


Nyitás: 2012. december 1. 10.00 óra

Nyitva tartás:
2012. december 1-31. H-Sz: 10.00-20.00 V: 10.00-18.00
Az előkészületek nyomon követhetők: https://www.facebook.com/events/445822422140678/


hétfő, november 26, 2012

Erdélyi tehetségek Budapesten


Nemrég elkezdtünk egy nagy projektet, amely teljesen spontán indíttatásból jött létre. Tagjai akkor, jó helyen voltak, jó időben ahhoz, hogy mindez sikeresen bontakozzon ki ... és még nincs vége. Ezek az emberek egytől egyig különleges és tehetséges emberek, nagy tervekkel és célokkal.

GergelyKatalin, Tika erdélyi származású színésznő, Gyergyószentmiklósról költözött Budapestre. Ő a mai cikk főszereplője,  egy különleges lány, különleges adottságokkal és tehetséggel. Első találkozásunkkor nem tudtam mit gondoljak róla, hiszen ismerőseim körében nem volt hozzá fogható. Sejtelmes volt, mondhatom, hogy szinte nem evilági, arcára volt írva minden, amit érzett és mondott, olyan zavarba ejtően őszinte. Azt gondoltam, igen, ő egy olyan személy, akivel szívesen megismerkednék. 


" Ő a Frau Batman. Álnév mögé bújik, nagykabátban jár,
álcázó sapkában. Aztán jön az este, és átváltozik.
Tapadós ruciban lép a színpadra, vele van a szupererő.
A nézőknek végre nem zsibbad a lábuk,nem nyomja a
szék a feneküket. A férjek képzeletben Párizsba
szöknek vele. A taps után megint nagykabát,
álcázó sapka, rejtőzés.Színésznő. Titkos Batman,
női verzió."írja Tikáról Dóka Péter, író

Referenciájában a rengetek nagyon jól eljátszott szerep mellett, olyan különleges tevékenységekben vett részt, mint Yonderboi Fogarasi Lászlóval való együttműködés, a Múzeumok éjszakáján való részvétel stb.

Tika eddigi tapasztalataim alapján lelkes, szorgalmas és noha félve is, de velünk együtt vágott bele a cikk elején szóba kerülő projektbe, ahol is együtt dolgozok vele és közös barátainkkal, egy közösségként küzdünk valamiért, amit nemsokára felszínre hozok. 


színház, film, tánc, sport, modellkedés, fotó, képzőművészet, varrás, főzés


szombat, november 24, 2012

A Gombold újra! pályázatának utóélete


Újabb állomásához érkezett a Design Terminál által idén második alkalommal kiírt Gombold újra! Divat a magyar-pályázat utóélete. Több hazai nagyváros, - így például Veszprém, Debrecen és Pécs, - valamint külföldi fővárosok - Varsó, Bukarest és Brüsszel - után ezúttal Budapesten, a nemrég megújult Continental (ZARA) Hotelben tekinthetők meg a legtehetségesebb fiatal magyar divatterezők munkái. A divat ezúttal mint "puha erő", vagyis mint kulturális befolyásolási eszköz mutatkozik meg.

A kiállítás apropója, hogy a Continental ZARA Hotelben 2012. november 23-án, pénteken rendezték meg az első magyarországi Soft Power Konferenciát.
A soft power, vagyis puha erő fogalma kiterjed a befolyásolás, a szemlétalakítás minden olyan formájára, mely nem fizikai kényszert alkalmaz: lehet ez akár a kultúra, a nyelv, a diplomácia, de akár a gasztronómia vagy éppen a divat is.
A konferenciát Prof. Schöpflin György európai parlamenti képviselő megbízásából az Új Társadalom Intézet Alapítvány szervezte, az előadók között volt James Sherr (Lincoln Intézet), őexc. Bogyay Katalin (UNESCO - Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete, közgyűlési elnök, nagykövet) és Kovács Zoltán (Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkár) is, de elhangzott Joseph Nye, a Harvard Egyetem volt dékánjának, a soft power fogalom "atyjának" videóüzenete is.

A konferencia kísérőrendezvényeként bemutatkozott a Design Terminál által 2011-ben indított Gombold újra! Divat a magyar kezdeményezés is: a hotel fogadóterében a 2012-es öltözéktervezési pályázat kiemelkedő darabjait láthatják az érdeklődők.
A kiállítás november 23-án, pénteken 17 órakor nyílt, és a konferenciát követő egy hétben várja a látogatókat a Continental ZARA Hotelban, a Dohány utca 42-44. szám alatt.






KÉPEK A GOMBOLD ÚJRA FB OLDALÁRÓL

Csalár Bence, a hiányzó láncszem

Mondhatnánk azt is, hogy szinte a semmiből bukkant elő és szervezett le egy divatkonferenciát Csalár Bence (bencecsalar.com), legalábbis számomra volt nagy újdonság és nagyon jó kezdeményezés az, hogy 21. század divat világába oly meghatározó bloggereket hívta vendégül az eseményre. Friss volt, még ropogós a beszélgetés a bloglétről, a beszédes viseletről, arról, hogy mennyire demokratizáló mindez, mennyire fogadják be az emberek az ilyen meghatározó újdonságokat. 

A beszélgetésben Csaby, Gergely Judit, a Plus Size Life bloggere, Festy, Molnár Dorka, The Sense bloggere és Csalár Bence vett részt, a beszélgetést koordinálta Maroy Krisztina, a Glamour és a Glamour online főszerkesztője.

A BESZÉDES VISELET  programot megelőzte az EGY DIVATMAGAZIN SZÜLETÉSE c. beszélgetés Maróy Krisztina (főszerkesztő, GLAMOUR, Glamour Online), Szűcs Péter (főszerkesztő, Fashion Issue magazin, főmunkatárs, Marie Claire magazin), Strasser Orsolya (főszerkesztő, PS magazin), Tóth Ali (The Room magazin főszerkesztő), Dombrádi Olivér (a LACK magazine lapigazgatója) és Lendvai Lilla (stylist) között.






szerda, november 21, 2012

Jótékonykodj, legyél környezettudatos, és frissítsd fel a ruhatárad!

Idén is GLAMOUR Gardróbfrissítés
A GLAMOUR magazin és a glamouronline.hu idén is megrendezi a Gardróbfrissítést, amelynek teljes bevételét a fiatal magyar divattervezők támogatására ajánlja fel a MOME Textiltanszékének. Tavaly több mint 1 millió forint adomány gyűlt össze, idén még nagyobb erőket mozgósítanak a nemes cél érdekében.
Két részből áll a december 1.-i esemény: az első a popup üzlet egynapos megnyitása, ahol reggel 10 és este 6 között bárki 500 forint/darab adományért vásárolhat ruhákat, kiegészítőket az Arena Plazában található GLAMOUR Gardróbfrissítés popup üzletben (a földszinten, a Vodafone mellett, a Deichmann-nal szemben), amelyre november 25.-ig várja a magazin az olvasók felajánlásait. (Erről és az 500 ezer forintos nyereményről részletesebben itt található információ: http://toptipp.glamouronline.hu/gardrobfrissites/detox-48)

A Gardróbfrissítés másik része egy
árverésből áll, amely közvetlenül a popup üzlet bezárása után, december 1-jén este 6-tól kezdődik az Arena Plaza emeletén, és ahol ismert emberek, topmodellek, magyar tervezők felajánlásait lehet megvásárolni 500 forint induló licitről.







Magyar topmodellek, akik felajánlottak ruhát/kiegészítőt: Mihalik Enikő (@Visage Models - Marc Jacobs blézer, Zac Posen mellény, Ruffian kabát), Palvin Barbara (@Icon Model - Armani Exchange csipkeruha, Paule Ka ruha), Ebergényi Réka (@Visage Models - Iceberg őszi kabát, Alexander Wang ruha), Szikszai Johanna (@Visage Models), Bogár Nikolett (@Visage Models), Barabás Henriett (@Attractive Models), Bernát Bianca (@Icon Model).
Magyar divattervezők, akik felajánlottak saját tervezésű ruhát/kiegészítőt: Abodi Dóra, Anh Tuan, Benes Anita (Daalarna), Gyulai Natália (Nati 100% pure idea), a Je Suis Belle tervezőpáros, Konsánszky Dóra, Mojzes Dóra, Nanushka, Napsugar von Bittera, Németh Anikó (Manier), Pazicski Miklós (Enjey), Remete Kriszta, Szegedi Kata, Tomcsányi Dóri, a USE unused tervezőtrió.
Ismert emberek, akik felajánlottak ruhát/kiegészítőt: Weisz Fanni, Iszak Eszter, Muri Enikő, Kozma Orsi, Polgár Odett.
Az árverést, ami december 1-jén este 6 órakor, a popup üzlet bezárása után kezdődik, Lakatos Márk vezeti majd. Fontos hangsúlyozni, hogy bárki licitálhat és vásárolhat, nem csak az, aki hozott zsákot.
Az így befolyt összeget a GLAMOUR teljes egészében a MOME fiatal magyar tervezőinek ajánlja fel, a megmaradt ruhákat pedig a Máltai Szeretetszolgálat kapja.
Az eseményhez tartozó két facebook esemény ide kattintva található: 
http://www.facebook.com/events/444254938949610/?ref=ts&fref=ts
http://www.facebook.com/events/467804289929268/
*Kiegészítő információ: Az sem mindegy, hogy miben érkeznek a vásárlók a GLAMOUR Gardróbfrissítésre, mert ha a Union Jacket, azaz a brit zászlót öltik magukra, vagy divatos brit márkákból (Marks&Spencer, Asos.com, French Connection, Dr. Marten's, Debenhams, Next, Pepe Jeans, New Look, Dorothy Perkins, Top Shop, Burberry, stb.) állítják össze a szettjüket, és a popup üzletünkben megkeresik a Great Britain hoszteszt, akkor nyerhetnek egy 50 ezer forintos ruhavásárlási utalványt

péntek, november 16, 2012

Budapesti Divatiskola Pop-Up Store

Egy igazán exkluzív eseményre hívnám fel a figyelmeteket, melyen a Budapesti Divatiskola hallgatóinak és tanárainak munkái lesznek megvásárolhatóak. Nem tudom ki hogy van ezzel, de engem lázba tudnak hozni az ilyen friss ropogós munkák.


csütörtök, november 15, 2012

FashionEVE. Divatmagazin. Blog.


Vessünk egy pillantást a magyar divatélet kulisszái mögé a FashionEVE szemszögéből! November 20-án a Budapesti Corvinus Egyetemnek nem csak a non-stop catwalknak titulált aulájában lesz főszerepben a sikk, hanem az 500 fős nagyelőadójában is. Az egész estés show első felvonásában Egy divatmagazin születése címszó alatt a hazai magazinikonok csapnak nyílt brainstormingot. Az est második felében a blogvilág nagyjai ütik tovább a vasat, hiszen a Beszédes viselet című egy órás kerekasztal beszélgetés az igazi fashionisták metakommunikációs eszköztárát fogja kivesézni.



Már hagyományosnak tekinthető, idén mégis komolyabb vérfrissítésen esett át a Komm7 rendezvény a Corvinuson. Ez a három nap a Magatartástudományi Intézet gyakornokainak produktuma, amelynek minden állomása a szakmájuk köré csoportosul a legkülönbözőbb értelmezésekben. Programjai között ékes helyet foglal el a keddi FashionEVE, amely a fiatal divatblogger, Csalár Bence és új oldalának - bencecsalar.com - első saját rendezvénye a Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet közreműködésével.

A Fashion Eve kampányfotóit Balla Vivienne, az év divatfotósa készítette, amelynek koncepciója a “divat mint kommunikációs eszköz” prezentációja volt. A fotók nem jöhettek volna létre a Szputnyik Shop támogatása nélkül, hiszen kínálatuk számos olyan felsőt tartalmaz, melyek mind társadalmi, mind kulturális szempontból mondanivalóval rendelkeznek és felvetik az alábbi kérdéseket: miért viselnek a fiatalok polgárpukkasztó darabokat? Mit szeretnének ezzel a világ tudtára adni? Mi állhat a dolgok hátterében?

Az esemény szeretné lerántani a leplet vagy legalább résnyire nyitni a zárt ajtókat és olvasni a sorok között. Ebben az esetben mindez nem közhely puffogtatásként, hanem szó szerint értendő célkitűzés. Egy divatmagazin mindig a csillogást hivatott sugározni. A blogok ugyanezt a végtelen eleganciával fűszerezett gondtalan életérzést közvetítik felénk. A különbség csak annyi, hogy épp nem papír formában, de sokszor még szélesebb körben. Sokan képzelik, hogy bloggernek vagy főszerkesztőnek lenni az élet „de Luxe” kiadásban.

A kérdések mögöttes mondanivalókat, eszméket, B terveket, a web 2.0 világának buktatóihoz és útvesztőihez és az imázs receptjét és a „fancy” szókapcsolatok mögötti esetleges marketing üzeneteket szondázzák majd. A közönség személyében a szervezők a jövő média, - és stílusguruit látják, akik a lehetőségeiket és az álmaikhoz vezető utat pedig a szakma jelenlegi nagyjaival szeretnék feltérképezni.

A kíváncsi faggató - alias: a moderátor szerepében - Maróy Krisztina, a Glamour magazin főszerkesztője. A nívós vezénylet mellett a kupaktanács line-upja sem elhanyagolható: Szűcs Péter ezúttal a nemzetközi sikerek felé nyargaló Fashion Issue-t képviseli, Tóth Ali a The Room meséjének narrátora lesz, Dombrádi Olivér a LACK hitvallást kelti újra életre, Strasser Orsolya pedig a PS Magazin kuriózumnak számító „egyszerre alter és pop” műfajának sajátosságaiba avat be minket, illetve Lendvai Lilla, stylist mesél arról, hogy a magyar designerek divatanyagai mennyire állják meg helyüket egy nemzetközi babérokra törő magyar születésű divatmagazin hasábjain.

Az egész estés show második és egyben utolsó felvonásáról pedig Maróy Krisztina vezetésével Csalár Bence, Molnár Dorka by thesense.com, Chaby, a Smize Divat sorainak egyengetője, továbbá a Festy, a Festy in Style nagykövete, illetve Gergely Judit, a Plus Size Life nagyasszonya gondoskodik. A FashionEVE szüneteiben a Beszédes viselet című kiállítást tekinthetik meg a látogatók, ahol a magyar divatbloggerek stílusát, öltözködési szokásait ismerhetjük meg részletesebben.

Tekintettel arra, hogy a Corvinuson lelkes médiaorientált hallgatókban nincs hiány, még az is megeshet, hogy az elkövetkezendő években világhírű divatikonok is felbukkannak majd az egyetem falai között. A következő Corvinusosoknak ugyanis már a háttere is adott lesz a nemzetközi léptékű kezdeményezéshez, hiszen angol nyelven is elindul a kommunikáció és médiatudomány szak BA képzése.




szerda, november 14, 2012

REmese Környezettudatos divat / Divatbemutató és szakmai programok

Nemrég a REmesével részt vettünk a HOLnap 2 nap önmagadért egészségközpontú rendezvényen a Millenárison. Felnőtt és gyerekruha bemutatókat, szakmai programokat szerveztünk. 

Gyerekruha-bemutatót tartottunk a REmese Fejér Tündérország kollekciójával, utoljára itt a Millenáris színpadán. A projekt által célunk az volt, hogy mesés hangulattal ruházzuk fel Fejér Megye kastélyait, hogy magyar és külföldi, Magyarország turisztikai és kulturális értékeire kíváncsi közösségek figyelmébe vonjuk megyénk épített értéktárát, és ugyanakkor gyerekeinkben tudatosítsuk, hogy ahogyan viszonyulnak a környezetükhöz, ugyanúgy viszonyul a környezet hozzájuk, hogy érdemes környezettudatosan viselkedni. 






REmese Mix felnőttruha divatbemutatók résztvevői a társaság tervezői illetve meghívott tervezők, mint a Random Varroda sbc., Eco-Design Team, Beango, Tovaj Rozi, Macovei Kitti, Jánosi Ágnes, Blue Paprika, Bucsuházy Piroska, Szaniszló Judit, Óbudai Egyetem néhány diákja.


 





Elsőként történt, hogy a divatszakma környezettudatos alkotói, az Öko és a hagyományok újrahasznosítását bátorító szervezet vezetői találkoztak a REmese által szervezett szakmai fórumon. A beszélgetés témája a környezettudatos magyar divat volt, és olyan témák kerültek a terítékre, mint:
- Mit jelent környezettudatosan alkotni?
- Magyaros divat: Mennyire eladhatók a magyar motívumok a külföldi piacon?
- A magyar környezettudatos divatalkotástól az eladásig;
- Újrahasznosítás a divattervezésben - van-e helye a hétköznapokban?
- Divattervezői pályázatok és egyéb érvényesülési lehetőségek.

A beszélgetésen részt vettek: A Blue Paprika tervezője: Pálffy Szilvia, a REmese, Buza Krisztina lámpatervező, Random Varroda, az Öko-Design, és Bodnár Barbara Gombold Újra marketingese. Továbbá divatbloggerek, a MOME textil szakos diákjai, és más kreatív iskolák hallgatói.

A program résztvevői megkaphatták ingyen a Divatmarketing szaklap legújabb számát.









csütörtök, november 08, 2012

Elindult az első online bevásárló utca


Hagyományos belvárosi kereskedők összefognak az interneten

Egy tökéletes világ tökéletes plázájában az ember csupán néhány lépésre egymástól megtalálná a számára legkedvesebb, vagy legfontosabb üzletek mindegyikét. Tökéletes üzletmix azonban nem létezik. Vagy mégis? A Klassz.hu kísérletet tesz arra, hogy egyetlen virtuális bevásárló utcában a stílusos élet valamennyi kellékét elérhetővé tegye.

A bevásárlóközpontok és belvárosi kis üzletek párharcában az utóbbiak szinte esélytelenül veszik fel a versenyt, pedig biztosan mindenkinek van kedvenc kis sarki fűszerese, vagy a divatlapokból jól ismert kedvenc magyar tervezője, mikor vásárolni kell mégis győz a praktikum, és irány a városszéli bevásárlóközpont. Az online vásárlásról pedig már szinte csak a kupon, és az akció szavak jutnak az eszünkbe.


A Klassz.hu egyszerre szeretne leszámolni az utóbbi sztereotípiával, és segítséget nyújtani, felületet biztosítani a belváros minőségi termékeket forgalmazó üzleteinek. Ezért az alkotók egy olyan online bevásárló utcát építettek, ahol a független üzletek között a stílus és a minőség az összekötő kapocs. Bárki nyithat üzletet a Klassz.hu-n amennyiben az általa gyártott vagy forgalmazott termékek megfelelnek az oldal életre hívói által támasztott magas minőségi elvárásoknak. Jelenleg közel 100 üzlet működik a „főutcán”, amik egymást erősítik és közös marketing erővel szólíthatják meg az igényes vásárlókat.

Vajda Mályi Zsuzsa divatszakértő, az oldal szakmai vezetője, nem fél kimondani, hogy az az elvárás rendszer, amit a Klassz.hu-n üzletet nyitókkal, és termékeikkel szemben állítanak, bizony igen szigorú. Ennek eredménye, hogy a Klassz.hu egy különleges áruház, különleges választékkal. Kilenc kategóriában, a divattól a gasztronómiáig, csúcstechnológiájú termékektől a kézműves gyártókig, minden megvásárolható, ami stílusos, ellenőrzött, kiváló minőségű árucikk.

„A minőség és a stílus nem feltétlenül ár kérdése. Rengeteg tehetséges tervező, iparművész borász, vagy biogazdálkodó dolgozik Magyarországon, akik elérhető áron egyedi termékeket hoznak létre. Olyan különleges dolgokat, amiktől picit szebb, finomabb és talán kissé kifinomultabb lesz az életünk. A Klassz.hu egy misszió is egyben, azzal a céllal, hogy felfedezzük és bemutassuk a vásárlóközönségnek a különleges magyar alkotókat/termelőket és termékeiket” – nyilatkozta Vajda Mályi-Zsuzsa a Klassz.hu szakmai vezetője.

Ahogy szűkülnek az offline kereskedelmi csatornák, úgy próbálják meg egyre többen az online kereskedelmet. Sokan ugyanakkor nem mérik fel, hogy nem elég a technikai akadályokat leküzdeni, a vásárlókat továbbra is csak drága és kitartó reklámmal lehet a webáruházba bevonzani. A Klassz.hu esetében az üzletek összefogásával valósul meg a közös marketing, ami így összehasonlíthatatlanul költséghatékonyabb, mintha ezt önállóan finanszíroznák.

„A Habostorta tizenkét éve az egyik vezető magyar online vállalat, és a jövőnk egyik legfontosabb pillére az elektronikus kereskedelem. A brands.hu sikere után egy újabb területen szeretnénk változást hozni. Hiszünk abban, hogy a tehetség, egyediség és minőség előbb-utóbb Magyarországon is legyőzi a középszerű dömpinget. Ez nyilván nem az egyik napról a másikra történik meg, de a jelek már bíztatóak. Egyre több embernek van arra igénye, hogy finom borokat, különleges ételeket fogyasszon, stílusos ruhákba járjon, és egyedi tárgyakkal vegye körül magát. A Klassz.hu egy modern kereskedelmi összefogás az értékek és a kreativitás védelmében.” – nyilatkozta Weiler Péter a Habostorta Kft. ügyvezetője

A Klassz.hu-n sok olyan cég is boltot nyitott, akik tipikus belvárosi kereskedők. Az online áruházon keresztül generált plusz forgalom talán pont elegendő lesz, hogy az ő üzletük ne zárjon be. Ilyen formában akár az online bevásárló utca mentheti meg az offline megfelelőjét.

A teljesség igénye nélkül kiemeltünk néhány üzletet, amelyek már elérhetők a Klassz.hu főutcáján (többségük csak itt érhető el): USE un USED, Anh Tuan, Abodi Dóra, Le Parfum Croisette, Metropolitan, Villa Bagatelle, Jacadi, Szputnyik, Cavalliera, Mineral Beauty, Floch Prémium, Konrády Foods

A Klassz.hu üzemeltetője a Habostorta E-commerce Group Kft, amely német Holtzbrink Networks leányvállalataként az egyik legdinamikusabban fejlődő online cégcsoport hazánkban. A vállalat már a tavalyi évben is 30%-os növekedést produkált és a töretlen fejlődésnek köszönhetően a 2012. évben várhatóan közel 1,5 milliárd forint árbevételt könyvelhet majd el. A csoport portfoliójába tartozik többek közt a brands.hu, a citybrands.hu és a Randivonal online társkereső is.

szerda, november 07, 2012

Divattervezői pályázat




Cím: REmese – Kárpát-medencei magyar gyermekdivat pályázat.
Mottó/Téma: Testre szabott Vándormesék.
Kiíró: Újrahasznosított Mesék Társasága és az Erdélyi Magyarok Egyesülete.
Határidő: 2012.11.18.
Pályázhat: Bárki, bárhonnan.
Kategóriák: Gyermekruhák
Pályázatokat a következő e-mail címre várjuk: remesemail@yahoo.co.uk

Közhírré tétetik: Vándormesék országának királya ezer ruhát rendel mesebeli hőseinek, legkisebb fiúknak és leányoknak! Hétmérföldes csizmát és varázsköpenyt az arra érdemeseknek!
Ki kellő bátorságot érez, hogy e próbán megmérettesse magát, olvasson tovább, hogy a feltételeket megtudja!

Feladat:
I. Gyűjts össze egy tucat értéktelennek tűnő textilanyagot. Nézz magyar népmesét, meríts belőlük ihletet, és alkoss egy 3 ruhás minikollekciót (rajzold meg). Küldd el a REmesének november 18. éjfélig.
II. Ha elektronikus leveled érkezik, melyben az áll, hogy tetszenek a megrajzolt kisruhák, munkához láthatsz, mert a legötletesebb és legszebb ruhácskákat díjazásképpen bemutatjuk ország-világ előtt. Természetesen más értékes ajándékokkal is megjutalmazunk.

A pályázat célja: Az Újrahasznosított Mesék Társasága (REmese) 2009-őszétől olyan kulturális programot indított útjára, amely a Mese, Hagyomány és Újrahasznosítás jegyében szólítja meg a Kárpát-medence amatőr vagy szakképzett, kreatív fiataljait (divattervezők, meseírók, fotó-videósok). Arra ösztönzi őket, hogy helyi kultúrák kölcsönös megismerése alapján alkossanak olyan új stílust, amely a Kárpát-medence hagyományos motívumaiból, szokásaiból merítve egy környezettudatos, hagyománytisztelő világról mesél gyermekruhák formájában.

Technikai specifikáció:
I.Első lépés a Mappa beküldése (2012. nov. 18.). A mappa a következőket tartalmazza: 1. Inspirációs tábla; Inspirációforrás, anyag és technika leírása (max. 400 karakter). A beválasztott pályázókat 2012 nov. 20-án e-mailben értesítjük. A továbbjutottak elkészítik a (3 ruhácskából álló) mini kollekciót.
Első divatbemutató: 2012. december 08.
II.A kisruhák megtervezéséhez használt alapanyag: értéktelennek tűnő textilanyagok. Ezek lehetnek szabás által megmaradt textildarabok, drapériák, jó minőségű, de megunt felnőtt ruhák, stb. Nagyon fontos a kényelmes viselhetőség és a kisruhák újszerűsége.
III.Bátran lehet használni magyar motívumokat, technikákat (szőttes, varrottas, gyöngyfűzés, csipkeverés, textilfestés, faragás technikájának használata alternatív módon), viszont fontos, hogy a mini kollekció innovatív legyen, új megoldásokat kínáljon.
VI. A kisruhák lehetőleg legyenek utazásra alkalmas, vagy sportos viseletek. A javasolt méretek: 128-150-es, azaz készüljenek 6-10 éves kislányok és kisfiúk számára.
Díjazás: A pályázat által beválasztott tervezők mindamellett, hogy részt vesznek a REmese által szervezett Kárpát-medencei szakmai csereprogramokon, a kis kollekciókat több bel- és külföldi divatbemutatón a nagyközönség elé visszük, illetve több médiafelületen reklámozzuk.

TOVÁBBI INFORMÁCIÓ
Projektvezető: Szegedi K. Aliz Torella
Tel: 0620 2498860
Erdélyi Magyarok Egyesülete
Cím: 1056 Budapest, Molnár u. 5..