beango.nu

beango.nu

péntek, április 27, 2012

Divat és tánc találkozása Springfield módra


A budapesti JAM Táncműhely nyerte a Springfield európai szintű Dance Fever - Táncláz versenyét. A második a lengyel Ortodos SalsHall, a harmadik pedig a madridi International Dance School Táncstúdió lett. A dobogósok mindegyike 1000 euróval gazdagodott.





A Springfield mindenkit meg akart fertőzni a tánc szeretetével. Ezért több európai tánccsoportot is meghívott, hogy részt vegyenek a Dance Feverben, bemutassák energikus koreográfiáikat, és tehetségükkel, optimizmusukkal inspirálják az embereket.

A csapatoknak néhány perces koreográfiát kellett eltáncolniuk egy Springfield üzletben, amihez minden tánciskola ugyanazt a zenét használta, a táncról pedig egy rövid videót kellett készíteniük. A versennyel a Springfield a táncművészetet akarta támogatni azáltal, hogy elősegíti az Európa-szerte működő tánccsoportok kreatív szellemben való együttműködését.
A Springfield Facebook oldala egy hónapra olyan felületté változott, ahol európai tánccsoportok produkciói láthatók, a felhasználók pedig ugyanitt szavazhattak kedvenc koreográfiájukra. Így alakult ki a végeredmény is, ami alapján a magyar csapat győzött.


szerda, április 25, 2012

Újabb hely, ahol magyar tervezők ruháival ismerkedhettek


A Circle ‘n Line bemutatja a Fashion Corner nevet viselő divateseményét. A pop up showroom 6 napon keresztül lesz látogatható. A rendezvény célja a magyar tervezők alkotásainak bemutatása, exkluzív környezetben történő értékesítése. A Circle ‘n Line szalon ezzel a mini butikkal szeretné segíteni a hazai tervezőket.

Az esemény során a látogatók a következő hazai tervezők alkotásaival találkozhatnak: Anna Amelie, ANNAEVA, Dora Abodi, INER, Je Suis Belle, JETwear, Kepp Showroom, Konsánszky, NATI 100% PURE IDEA,  Szép Szidónia, USE.





A kollekciók 2012. május 2-4 és május 7-9 között érhetők el 10-18 óráig. A szalon minden látogatót pezsgővel vár.
A rendezvény további információi a facebookon: http://www.facebook.com/CirclenLine

kedd, április 24, 2012

Hogyan add el magad?

Avagy egyedi kézműves és design termékek alternatív értékesítési módja. Ez volt az április 18.-i előadás/kerekasztal beszélgetés témája, melyet az Effemine - Egyesület a Fiatal Nőkért szervezett, a Corvinus Egyetemen, a SIKER napok keretén belül.

A beszélgetés moderátora Oltai Kata, a Ludwig Múzeum volt kurátora, továbbá meghívott beszédpartnerek voltak Porst Réka, a meska.hu alapítója, Fehér Barbara art and design manager, Stylewalker és a Hybrid Art egyik alapító tagja, Henger Dóra, az Ourstyle Boutique igazgatója és a beígért Matheidesz Réka, WAMP ügyvezető igazgató helyett, Madár András, a WAMP képviseletében, egyébként munkapszichológus.

fotó az Effemine - Egyesület a Fiatal Nőkért facebook oldaláról

Az asztal kissé esetlenül celluxozott lila díszének látványa sem zavarhatta meg az előadás, számomra nagyon érdekes kibontakozását. Oltai Kata vetette fel a témát, hogy mit is jelent a design fogalma? 
" A design művészet, alkalmazott művészet, mesterség, tudomány, marketingeszköz, stílus, módszer, esetleg mindez együtt - mondják egyes elméleti szakemberek. Mások úgy vélik, mivel a design szerepe és tartalma folytonosan változik, a szó jelentését nem érdemes, sőt nem is lehet egyértelműen meghatározni."-olvasható a DesignTerminál oldalán, de ezenkívül sok más meghatározást is találhatunk a böngészőben, éppen amiatt, amiért ennyire  meghatározhatatlan. Ezzel ellenben Szentpétery Márton, eszmetörténész és designkritikus konkrét fogalmakkal határozza meg a design jelentését: 

"Értelmiségi, szellemi munka."

Fehér Barbara szerint a design, a művészi képességnek és hasznosságnak az ötvözete. Ezen design tárgyak fontos szempontja az, hogy legyenek egyediek, ne legyen belőlük sok, hiszen a tapasztalatok szerint erre vágynak a vásárlók. 
Hogy az emberek ezeket vásárolják, az életforma kérdése. 
A mai világ tudatlan vásárlója egy statisztika szerint legtöbbször az 'egyedi' szóra keres rá, ha valamilyen design terméket szeretne vásárolni, hiszen nincs tisztában ezen fogalom jelentésével, emiatt azt a drága fogalommal asszociálja.

Hogyan indul el egy vállalkozás/bolt/online felület, mi a célközönség?
Madár András azt tapasztalta, hogy egy tervezőt kezdetekkor gyengéd érzelmek kötik alkotásához, de eljön az az idő, amikor a folytatásban hideg üzleti terveket kell kitalálni. Nem elég várni, miután elkészül egy termék, hogy csak eladódjon. Van aki született tehetség a maga és termékei promotálásában, de legtöbb frissen, az egyetemről kikerült fiatal tehetség nem tudja hova tovább. Mégis fontos, hogy megtanuljuk önmagunk menedzselését és belekerüljünk a kultúrmisszió forgatagába. András kifejtette, szerinte sokkal fontosabb tényező az, hogy a külvilág előbb megismerje márkánkat/nevünket illetve termékeinket és csak azután következik az, hogy bevételi forrássá válik munkánk.

diskurzus
vásárló ------------------------ művész
kapcsolat

A befogadót nem meggyőzni kell arról, hogy milyen jó a mi termékünk, hanem elérni azt, hogy ő érdeklődjön és utána informálni. Ez a legnehezebb feladat!

Példának hozták fel az előadók a, mindenki által ismert, Gombold újra, szinte már márkát, amit egy hosszú út elejének vélnek, aminek egyik elsődleges eleme a hírverés, mint kommunikációs érték, egy hosszútávú projekt kezdete.

Mit szűrtem le én, mint fiatal tervező, ebből a beszélgetésből? Hogyha a következő kérdésekre igennel válaszolni tudok, akkor elértem valamit és további, magasabb szintre léphetek:

  • Meghatároztam a márkám identitását/imidzsét?
  • Van egy célközönségem?
  • Van megfelelő mennyiségű termékem?
  • Született tehetség vagyok magam promotálásában, vagy van valaki akivel társulhatok ez ügyben?
  • Van marketingtervem?
  • Tudnak e rólam, ismerik a nevem?
  • Tapasztaltam, hogy termékem hiánypótló a magyar piacon? (opcionális)

Mindenki döntse el maga, hogy milyen szinten van, egyáltalán érdemes e folytatnia, hiszen ez egy életvitel és nem csak kereseti forrás. Nem könnyű, de ha szereted, amit csinálsz, akkor a munkád soha többé nem lesz munka, sokkal inkább szabadság és élvezet.

péntek, április 20, 2012

Elveszett civilizáció - Anastasia Radevich csodacipői


Anastasia Radevich egy, Fehéroroszországól származó, kanadai cipőtervező. A Londoni Divattervező Főiskolán szerezte diplomáját. Az új generációnak tervez, az erős karakterű és személyiségű nőnek, aki szabad elvekkel rendelkezik, merész és magabiztos. A tervező tudja, hogy a 21. században él és szereti is.

Szabadság és kísérletezés szempontjai állnak minden kollekciója mögött.








kedd, április 17, 2012

Magyar divatmárkába fektet a PortfoLion Zrt.

Újabb meglepetések napról napra. Budapest nyitott a magyar divatipar fejlesztésére és támogatására. Nem csak a Gombold újra, már szinte márkanévvé alakult divateseménye, jutott támogatáshoz. A napokban rendezett Nanushka divatbemutatón lett bejelentve, hogy a PortfoLion által kezelt OTP Kockázati tőkealap I. 1,6 millió dollárt, azaz kb. 360 millió forintnak megfelelő összeget fektet Sándor Szandra márkájába.


"Dorogi Fernanda jelentette be azt az örömhírt, hogy az ideiglenes Beta Store-t követően a márka véglegesen otthonra talált a Fashion Streeten, így állanó üzlettel lesznek jelen a belvárosban, valamint a cég többi része is oda költözik."-olvasható a hg.hu-n


"Mint már esetleg olvastátok máshol is, örömmel jelenhetjük ma be, hogy a Nanushka és az PortfoLion Zrt. által kezelt OTP Kockázati Tőkealap I. megállapodásra jutott, amelynek köszönhetően a több részletben $1.600.000, azaz megközelítőleg 360 millió forintot fektett a Nanushka márkába és további $1.000.000 tulajdonosi kölcsönt biztosít arra, hogy meghódítsuk a világot :) 
Ezt egy lehetőségnek tartjuk, nem többnek. A sikerhez még hosszú út vezet, de idáig sem juthattunk volna el NÉLKÜLETEK! 
Köszönjük és reméljük még jó ideig velünk tartotok :)
Hamarosan újra találkozunk a Fashion Streeten. Mégegyszer köszönjük!"-írta Szandra a facebook oldalán.

Oszkó Péter, a Bajnai kormány volt pénzügyminisztere, a PortfoLion Zrt. elnök-vezérigazgatója












fotók: Koleszár Adél

hétfő, április 16, 2012

add el a dizájnt! kerekasztal beszélgetés

Egy újabb nagyszerű eseményre szeretném felhívni a figyelmeteket, az Effemine rendezésében, most szerdán zajló Add el a dizajnt! c. kerekasztal beszélgetésre. Olyan szakmabeliek fognak megszólalni, akik már megtapasztalták, hogyan kell magukat és termékeiket eladni avagy a téma egyedi kézműves termékek alternatív értékesítési módjai. Ki nem hagynám!


vasárnap, április 15, 2012

Magyar divatblogger a Marks & Spencer kampányarca

Talán ez az első eset Budapesten, amikor nemzetközi divatmárka magyar bloggert választ kampányarcának. Festy ezzel történelmet ír, hiszen amellett, hogy az Aréna Plázában és az Alle-ban is ott figyel a kirakatban, személyi stílustanácsadást ad annak, aki előre bejelentkezik a info@marks-and-spencer.hu e-mail címen.

"Már régóta követem a külföldi divat bloggereket, és csodálva nézem, ahogy a legnagyobb márkák arcai. Nem gondoltam volna, hogy egyszer velem is megtörténik, hogy egy nemzetközi divatmárka Festy-t, mint bloggert kampányához használja. Hihetetlen érzés volt, amikor Londonból is jóváhagyták a projektet. :) Igazán csak akkor fogtam fel, hogy mi történik velem, amikor felkerültek az életnagyságú Festy matricák a Marks & Spencer Alle-ban és Arena Plaza-ban található üzleteinek a kirakataira.

Szabadkezet kaptam, hogy egy egész kirakat rész Festy stílusába rendezzek be. Nagyon izgi feladat volt, mert még sose csináltam ilyesmit. Próbáltam ügyelni arra, hogy visszaköszönjenek a matrica outfit-jének a színei. Színes fiatalos kisugárzást akartam elérni, hogy közelebb hozzam a korosztályomhoz is a Marks & Spencer-t. Ha írtok a info@marks-and-spencer.hu-ra, akkor személyi styling-ban részesülhettek."-olvasható Festy blogján.















Képek Festy blogjáról: http://festyinstyle.blogspot.com/
 -----------------

szombat, április 14, 2012


Az Év Üzlete© díj 2012-es győzteseit, egy ünnepélyes gálán hirdetjük ki, 

melyre nagy szeretettel várunk benneteket az ORFEUM MUSIC CLUBBAN (Budapest, 1073

 Erzsébet körút 43-49.)

2012. június 6. szerdán, 19.00 órakor




Férfi divat egy nőtől


A one4theboys.blogspot.com egy blog a férfiaknak női szemszögből. Divatról, életstílusról, arról, hogy mit keres egy nő a férfiban, mitől lesz olyan egy pasi, amitől a nő elolvad, avagy a férfi, ahogyan a nő látni szeretné. Egy útmutató a divatot kedvelő, de mégis bizonytalan férfiaknak, akik nyitottak saját stílusuk kialakítására.



Olyan kérdésekre ad választ vagy csak egyszerűen felvilágítást, hogy mi idén a divat, milyen trendet kell követni vagy mit nem kell követni az adott évszakban ahhoz, hogy saját, egyedi kiforrott stílust lehessen kialakítani, amivel elsősorban magának, továbbá pedig a társadalomnak felel meg.


Annamari grafikája

----------------


péntek, április 13, 2012

Könyv a kötésről

Egy nagyon különleges munkának a közepén vagyok éppen. Pontosabban a Szentivánéji álom színdarab jelmezeinek megtervezése a feladat. A bájos és szerelmes athéniak, a játszi angol korabeli munkások, mesteremberek köre és az álomszerű, szürreális tündérek ruhái igen nagy kihívás, de nagyonis kedvemre való téma.



Közben elkezdett minden érdekelni, ami a technikai részét illeti, kipróbáltam a hőprést illetve megint ellátogattam a bőr műhelybe, sőt még a kötést is kezdem eltanulni a barátnőmtől. Szóval az egyik kedves tanárnő a MOME-ről kölcsön is adott nekem egy könyvet:















-------------------------