beango.nu

beango.nu

kedd, január 31, 2012

Design és fenntarthatóság


A LOFFICE 2012-ben az “Év Legzöldebb Irodaháza” díj bronzérmét nyerte el.

2012.01.30. - Idén második alkalommal adták át az iroda.hu ingatlanpiaci portál által alapított, „Az Év Irodája” díjakat. A 2012-es verseny új kategóriájának számító „Az Év Legzödebb Irodaháza” jelöltjei között hét irodaház szerepelt, melyek közül a szakmai zsűri értékelése és a beérkezett közönségszavazatok alapján a LOFFICE Coworking a megtisztelő harmadik helyen végzett.

Különösen nagy elismerés ez, tekintettel arra, hogy a Budapest szívében található coworking iroda olyan hatalmas irodakomplexumokkal állhatott közös dobogóra, mint amilyen az első helyezett Docler Irodaház vagy a második helyen végzett Officium. A szakmai zsűri által külön dícséretben részesített LOFFICE alapkoncepciójában valósítja meg a legfontosabb fenntarthatósági elveket. A Zeneakadémia 1905-ben épült kottanyomdájából átalakított hatszintes közösségi irodaház talajvizes hőszivattyú berendezéssel működik. Az épületben nincs káros-anyag kibocsátása, a hűtés és fűtés hőenergia felhasználásával történik, melyet a ház saját kútjaiból felszivattyúzott és veszteség nélkül visszapumpált talajvízből nyer. Az épület geo-áramot használ, energiaszükségletét a nagyfogyasztók által fel nem használt áramból nyeri. A biciklivel érkező, illetve a napjukat sportolással kezdő bérlők számára kerékpártárolók és zuhanyzók állnak rendelkezésre, akik között olyan sikeres cégek is megtalálhatók, mint az Artmagazin, a holland WVDV, a Loxone épületoptimalizálással foglalkozó csapat, a Jot Design építész stúdió, a Central European Wine Institute vagy az Artklikk.








A LOFFICE iroda zöld szemlélete az enteriőrök kialakításában is markáns szerephez jut, melyről a Szupernova Design Group – Szabó Gábor és Szkladányi György enteriőr designerek gondoskodnak. A tervezőpáros végezte a Paulay Ede utcai központi irodán kívül a Sas utcai LOFFICE Sas, a Király utcai LOFFICE Mini, a Rákóczi téri LOFFICE 8 és a Bécsben megnyílt LOFFICE Wien irodájának belsőépítészeti kialakítását is. Az enteriőrök egységes tulajdonsága az upcycling szellemiségében újrahasznosított faanyagok hatalmas íróasztalokként való felhasználása, az üveg-fa-beton anyagok kiegyensúlyozott fény és energiaközpontú használata, illetve a kortárs képzőművészet hangsúlyos jelenléte az irodák falán. A Paulay Ede utcai iroda például folyamatosan frissülő kiállítótérként ad otthont a LOFFICE Bring the Art Home elnevezésű művészeti menedzsment programjában résztvevő alkotók munkáinak.

hétfő, január 30, 2012

United Guides - Az Év Üzlete©


Best shop©

A díjátadó időpontja: 2012. április 26.

A United Guides kiadó fontos feladatának tartja, hogy segítse az egyre gyarapodó számú igényes, tudatos és kifinomult vásárlóközönséget a divat-, design- és szolgáltató üzletek közötti választásban. Hasonlóan fontos ambíciónk, hogy nemzetközi sztenderdek, elvárások és kritériumok alapján értékeljük a minőség iránt elkötelezett kereskedőket és szolgáltatókat, kitüntessük a legkiválóbbakat, példát állítsunk a szakma elé. A fenti célok érdekében létrehoztuk Az Év Üzlete díjat, ami szakmai zsűrink szavazatai alapján az év legjobbjainak jár,  különböző kategóriákban.
Koncepció:
  • Magyarország legjobb divat , design és szolgáltató üzleteinek megválasztása különböző kategóriákban
  • A győztesek ünnepélyes gálán vehetik át díjaikat
  • Jelentkezési díj nincs
  • A lista alapját a zsűritagok ajánlása adja
  • Az üzleteket a kiadó értesíti a lehetőségről különböző kategóriákban.
  • A szavazás anonim és titkos
  • A legtöbb szavazatot kapott üzlet díjat kap + matricát az ajtóra Az Év Üzlete- Best shop felirattal
Kategóriák:
  • DIVAT
  • DESIGN
  • BEVÁSÁRLÓKÖZPONT
  • SZOLGÁLTATÁS

Szempontok:
  • ARCULAT
  • SZERVIZ  
  • MINŐSÉG

A zsűri:
A zsűri tagjai divatszakemberekből, a magyarországi női magazinok főszerkesztőiből, divatigazgatóiból és stylistokból áll. Az egyedülálló kezdeményezésben most először Magyarországon, együttműködésben dolgoznak a legjelentősebb női magazinok főszerkesztői és divatszerkesztői azért, hogy megválasszák Magyarországon elsőként, Az Év Üzlete díj keretében, a legjobb minősítésű üzletet.

A zsűri tagjainak nem lehet összeférhetetlen érdekeltsége, vagy elkötelezettsége bármelyik potenciálisan résztvevő, pályázó, díjazott üzletben.

 

A zsűri elnöke:
Pataki Ági

ex modell és filmproducer
A zsűri felkért tagjai:
Kiemelt média támogató az InStyle magazin:
  • Horvát Kinga - InStyle magazin/divatigazgató  
  • Pócsik Anita  - Éva magazin főszerkesztő
  • Pintér Judit – Glamour magazin/divatszerkesztő
  • Igor Deseatnikov – Joy magazin/stylist

Marie Claire magazin
  • László Krisztina- Marie Claire főszerkesztő 
  • Laczkó Mónika – Marie Claire magazin/ stylist
  • Szűcs Péter -Marie Claire magazin/ vezető szerkesztő

ELLE magazin
  • - Andó Ildikó – Elle 
  • - Liptai Lívia – Elle főszerkesztő   

COSMOPOLITAN magazin
  • - Sabján Johanna - Cosmopolitan magazin főszerkesztő
  • - Kiss Szilárd – Cosmopolitan magazin/stylist

NŐK LAPJA magazin
  • - Lazarovits Szilvia - Nők Lapja magazin divatszerkesztő
GLAMOUR magazin
  • - Maróy Krisztina- Glamour főszerkesztő
Független stylistok:
  • Tóth Ali – The ROOM magazin
  • Lakatos Márk

Fashion Guide
  • Vajda Mályi Zsuzsa (Fashion Guide főszerkesztő)
  • Martinkó József (Trend Guide főszerkesztő)
Az ÉRTÉKELÉS menete:
A zsűri tagjainak javaslatai alapján összeállítunk egy úgynevezett „alaplistát”. Majd a zsűri tagjai a fentiekben részletezett szempontok alapján, az előre elkészített szavazólap kitöltésével, titkosan 1-10 -ig pontoznak. Egyenként, külön-külön, önállóan.
A beérkező pontokat átlagolva, kategóriánként születik meg a pontos, számszerű eredmény, ami alapján a kategóriák győztesei elnyerik Az Év Üzlete címet.
A cím viselésére 1 évig jogosultak, az erről szóló oklevelet és matricát kitehetik üzletükben/üzleteikben és az üzlet bejárati ajtójára.
 

Az Év Üzlete díj esemény Facebook oldala:

+ BLOGGER DÍJ:  
A Fashion Guide bloggerei minden kategóriában külön díjat adnak ki, melyhez csatlakoztatva külön rovatot indítunk a Fashion Guide-on és a Trend Guide-on és a hozzájuk csatlakozó Facebook oldalakon is.

A próbavásárlásaikról (mystery shopping) tapasztalataikról folyamatosan tudósítanak itt, a Fashion Guide-on és a saját blogjukon is. A különdíjat a bloggerek kiválasztott képviselői adják át személyesen a gálán.
A résztvevő bloggerek:
  • Regős Adrienn és Dörnyei Marianna – ANNENN blog
  • Bánhidi Dóra – PandArte blog
  • Dávid Máté – Az’Allűrista blog
  • Festy – Festy in style blog
  • Gergely Judit – PlusSizeLife blog
  • Hubert Chaby – Smize divat blog
  • László Liza – Sejjribizli blog
  • László Bea - Beango blog
  • Mérész Kitty – I Love Fashion blog
  • Pillár Gabriella – Clothes For Love blog
  • Rajnai Rebeka – LariNNE blog
  • Schaub Gábor – Lipstick City blog
  • Zahorján Ivett – Rebellive blog
  • Vida Ferenc, Madarász János , Ács Zoltán– Burzsuj blog


+ KÖZÖNSÉGDÍJ:
Melyik a kedvenc üzlete? Hol szeret vásárolni és miért? Írja meg nekünk kedvenc üzletét és szavazzon rá a Fashion Guide-on! Mindíg kedvesek, előzékenyek Önnel a kedvenc üzletében, vagy éppen oda sem figyeltek Önre, pedig vásárolni szeretett volna?


SZAVAZZON ÖN IS! SZAVAZZON ÖN IS!

A jelölt üzlet nevét az info@fashion-guide.hu címre kérjük elküldeni!
A címbe kérjük írják be: SZAVAZÁS

Jelölési időszak kezdődik: 2012. január 30.
 Jelölési időszak vége:       2012.március 31.

 

Köszönjük,hogy Ön is jelölte kedvenc üzletét.
Üdvözlettel a Fashion Guide csapata!

A közönségdíj szavazói között értékes nyereményeket sorsolunk ki, a legszerencsésebb játékos pedig személyesen adhatja át majd Az Év Üzletének járó díjat.
Az Év Üzlete díj esemény Facebook oldala:

szerda, január 25, 2012

BKF Art Kickoff


A 2012. január 20–24. között regrendezett esemény beharangozója, az ART KICKOFF a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola művészeti képzéseinek első, közös bemutatkozása nagy port kavart. A négy napon át tartó program valójában nem kiállítás, hanem egy izgalmas eseménysorozat, amely lehetőséget kínált a látogatóknak, hogy találkozzanak az egyes szakok oktatóival, és megismerkedjenek az oktatásra jellemző feladatokkal, hallgatói munkákkal.

Az ART KICKOFF mozijában egész nap folyamatosan láthatóak voltak a Médiaművészeti Intézethallgatóinak vizsgamunkái, az Alkalmazott Művészeti szakos hallgatók alkotásaiból összeállított fotóválogatások, a nyári belsőépítész táborok legemlékezetesebb pillanatai, a fotográfus hallgatók legjobban sikerült képei, de megismerkedhettünk – rövid megszólalásokban – az egyes szakok vezetőivel, mestereivel is.
hg.hu-val közösen szervezett Villámtalálkákon tanárok és hallgatók 15 percenként várták a tanácsokra és ötletekre kíváncsi érdeklődőket.
A mindenki által használható Mac munkaállomásokon hozzáférhetők voltak az Art Kick Off anyagai. A vendégek odaülhettek a gépekhez és egyéni érdeklődésük szerint tekinthették meg a kiállítás anyagát.
Grafika szakcsoport legjobb hallgatóinak munkáit egy − külön erre az alkalomra előállított − magazinlapjairól ismerhettük meg.
A minden asztalra kihelyezett designétlapról válogatva kézbe vehetők, megismerhetők voltak kézműves tárgyaik.

PROGRAMOK VOLTAK
2012. január 20. PÉNTEK

A tervezett design máglyák helyett flashmobbal vette kezdetét a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola művészeti képzéseinek négynapos bemutatkozó eseménye.
Az időjárási veszélyek okozta statikai problémák parancsoltak megálljt az első fővárosi design-máglya építőinek. A dominó-szerűen egymásra rakott téglákból szerkesztett monumentális Össztűz tervezői az utolsó pillanatban úgy döntöttek – mégsem építik fel az Art Kickoff rendhagyó máglyarakását. Helyette a BKF hallgatói rögtönzött flashmobot tartottak, melynek végére „újralombozták” a Design Terminál előtti fákat. A különleges land-art projekthez hamarosan néhány járókelő külföldi is örömmel csatlakozott, miközben Szabó Sípos Ágoston és zenekara szolgáltatott zenei aláfestést.
A megnyitón Tóth Leila és Béres Dóra Egyvonalban című fényceruzás performanszát követően Dr. habil. Vass László CSc, a BKF rektora és Dr. Kepes András a BKF Kommunikációs és Művészeti kar dékánja mondott köszöntőt.

Kepes András köszöntőjében a művészet és a gazdaság szoros kapcsolatával magyarázta az esemény kiemelkedő fontosságát a felsőoktatási intézmények rendezvényeinek körében. A két terület összefonódása a főiskola művészeti képzésében is hangsúlyos szerephez jut. Asbót Kristóf, a kiállítás kurátora hozzátette, hogy sok más művészeti intézménytől eltérően ők a területek szinergiáját keresik, igyekeznek lefedni minden művészeti ágat, ugyanakkor kiemelten fontosnak tarják a piacképesség és a kreativitás együttes ösztönzését. Asbót Kristóf és Szalontai Éva kurátorok tárlatvezetését követően a TheCrusherz mozgásművészeti formáció tánca vezetett át a pezsgős-koccintós beszélgetős estébe a zsúfolásig megtelt Design Terminálban. 
2012. január 21. SZOMBAT
Aktív tudásmező közel 250 látogatóval
Kitelepült fotóstúdió, médiadesign és fotóművészeti villámtalálka és cyberkiállítás várta az érdeklődőket a BKF Art Kickoff első napján, a Design Terminálban. Koradélutántól zárásig közel 250 látogató járta be a BKF Művészeti szakjai által megépített tudásmezőt. Az egyszerű kiállításon jóval túlmutató, és a hallgatói műhelymunkába betekintést engedő eseményen még három napig folyamatos filmvetítések, design étlapról rendelhető kézműves tárgyak és instant magazinok várják az analóg befogadásra vágyókat, míg a MAC munkaállomásokon az eseménysorozat teljes élményanyaga virtuálisan is befogadható.

Etűdök analóg kimenetre, avagy az Arduino-workshop!
Az Arduino egy nyílt forráskódú mikrokontroller – vagy ahogyan mi többiek egy kicsit jobban értjük – egy olyan apró számítógép, amivel mozgásba hozhatunk, villogtathatunk, zenéltethetünk vagy más módon manipulálhatunk dolgokat a kalocsai hímzett terítőtől a zenélő esőkabátig. A nyílt forráskódú mikrokontrollert kifejezetten művészek számára hozták létre, programnyelvét és működési lehetőségeit Harsányi Réka médiadesigner vezetésével ismerték meg a programon résztvevők, aki saját blogján, egy hiánypótló prezi segítségével vezet be a világon széles körben alkalmazott, népszerű művészeti kiegészítő eszköz használatába.
Tanítható-e a televíziózás? - Igen, az.
De nem mindegy, hogy mikor kezdjük tanulni – legalábbis Szabó Gábor szerint, aki a televíziózás hőskorának megismételhetetlen és egyedülálló aurájáról beszélt a nap záróeseményeként megrendezett pódiumbeszélgetésen Jakupcsek Gabriella, Benda László és Fodor Imre társaságában. Born Ádám, rendező, a beszélgetés moderátora a nézői igények tartalomszolgáltatás felé való elmozdulásáról beszélt, miközben a résztvevők kiemelték, hogy a televíziós kultúra nem jár együtt egy automatikusan fejlett vizuális kultúrával, így elengedhetetlen a hallgatók személyiségének, kulturális nyitottságának, sokoldalú és rugalmas világszemléletének kiművelése is – melyek összességében a televíziózás igenis egy tanítandó területté avanzsálják.
2012. január 22. VASÁRNAP

Tárgyra nyílt szemek – Feuertag Ottó előadása a magyar design eladhatóságáról és piaci helyzetéről, avagy hogyan kell eladni a dizájnt itthon?
Feuertag Ottó az Europa Design tuladonos-alapítója, a Design Forma 1 előadója jól felépített, izgalmas és a gazdag képanyag jóvoltából igen látványos érvelésben vázolta, hogyan lehet itthon európai szintű terméket gyártani. A nemzetközi sztenderdek itthoni és külföldi működésének szemléltetése során, átfogó képet kaptunk a design világának utóbbi éveiben történt innovációs változásairól, főként az irodai székek máig nagy kihívást jelentő ergonómiai kialakításairól.   Az előadás során választ kaphattunk arra, hogy hogyan viszonyul a magyar közönség a luxushoz és hogy mennyi a „drága” Magyarországon.

Design, Divat és a piaci szerepek
A design termékek eladhatóságáról és a kollekcióépítés nehézségéről folyatott beszélgetést Bordács Andreaművészetkritikus, esztéta vendégeivel, Majoros Zitával (Printa Akadémia), Fehér Beatrixszel (Camou),Csergő Noémivel (Bodza Csoport), Páger Bernadettel (Eventuell), Fónagy Dóra tervezővel és Luu Ahn Tuan designerrel.
A kiváló érzékkel összeválogatott beszélgetőpartnerek a hazai design és divatszakma legváltozatosabb rétegeit képviselve komplex helyzetképet szolgáltattak az itthon érződő erőviszonyokról. Eszerint, noha célcsoport szempontból még mindig a fast fashion láncok jelentik a legfőbb konkurenciát, a jelenlévő tervezők mindegyike jól körülhatárolt piaci réseken belül tud működni és sikereket elérni, főként amiatt, mert művészi látásmódjukat saját erőforrás vagy szakértői bevonódás mellett a menedzsment és az üzleti területek integrált fejlesztésével is kiegészítik. Van, aki nemzetközi vásárokon vesz részt és hálózatot épít, van, aki az itthon megforduló külföldiek piacára fókuszál és olyan is van, aki épp az elszármazott hazaiak igényeire épít.
A beszélgetés tételmondatát Fónagy Dóra mondta ki: „ A design egy stratégia, egy gondolkodásmód.” Azaz nem valami olyasmi, ami feltétlenül az adott termék felülárazását vonja maga után, sokkal inkább egy olyan hozzáállás, ami a környezet alakításának egyszerű, hatékony, jól tervezett és formailag magas szintű módjainak megtalálásáról szól.
Építészetbe oltott Monty Python
A lélek és humor építészetben betöltött szerepéről Z. Halmágyi Judit építész beszélgetett vendégeivel,Gaspar Bonta, Martinkó József - építészetkritikussal, Mohácsi András – szobrásszal, a MOME docensével, és Vadász Orsi - építésszel (Sporaarchitechts).
A nap utolsó előadása témájához híven jó hangulatban, finom humorral megfűszerezve zajlott, előrebocsátva, hogy az építészet mint művészet lélekkel gyakorolható csak. Többek között láthattuk a londoni Tate Modern Turbine Halljáról készített fotókat is, amelyet milliónyi kézzel készített, életnagyságú porcelán szotyival borítottak. Az alkotó, Ai Weiwei ezzel a tömeg és társadalom kapcsolatát szimbolizálta. Hogy mennyire van lelke a műalkotásnak és hogyan vált a társadalom egy hátborzongató görbe tükrévé ez az igen egyszerű alkotás, azt jól mutatja, hogy a porcelán szotyik elkezdtek porladni, így az egészségre veszélyessé vált a rajtuk való sétálás – a társadalomról alkotott reflexió annak leképezett modelljévé és karikatúrájává vált.
Magyar példaként a négyes metró állványozott alagutjairól készített képek jöttek elő, melyek leginkább a gótikus templomok világát idézték vissza. Az üres, föld alatti, „negatív épület” lebilincselő látványt nyújtott, még a képeken is.
Gaspar Bonta kitűnően foglalta össze az esti beszélgetést: „Vannak művészek, akiket már nem érdemes a művész skatulyájába zárni – ők csak vannak.”

2012. január 23. HÉTFŐ

Csókok, könnyek, másság és erőszak az Art Kickoff első helyben forgatott filmjén – Rögtönfilm harmadnapon
Asbót KristófBereményi GézaGárdos PéterKardos SándorMiklós Mari és Rozgonyi Ádám filmes szakemberek  vezényletével lezajlott rapid filmforgatást követhettük végig a forgatókönyv születésétől a kész film bemutatásáig. Próbáltunk, felvettünk, megbeszéltünk, kameraállásokat tökéletesítettünk, vágtunk és főcímet készítettünk a 2 perc 40 másodperces filmhez. Alig pár óra múlva a Pusztulat, avagy a végítéletcímet kapott, kultuszgyanús film ősbemutatóján megnézhettük, mi sül ki két homoszexuális pár elfuserált estéjéből és egy szerelmi háromszögből… A szakmai kommentár olyan vágástechnikai és filmszerkesztési problémákat hozott közel, amilyen mondjuk a megfelelő programok ismerete vagy éppen egy 25 kockából álló másodperc legjobb nézőpontjának megtalálása.

Képfaragók a színpadon
Az operatőri munka oktatásának elveiről és gyakorlatáról, valamint a világosítás és az operatőri munka szoros kapcsolatáról beszélgettünk, Szabó Gáborral, a kameraman szak vezetőjével és Nagy Andrással. A beszélgetésen a hallgatói munkák elemzésén keresztül jutottunk el a képzés módszertanáig.
Szabó Gábor elmondta, hogy az operatőri munka oktatásának legfontosabb eleme a szabadság, hiszen habár mindnyájan ugyanarra a pályára képezik a hallgatókat, mindenki abból indul ki, hogy saját pályáján és életében milyen problémákkal találkozott – ezzel nem csupán a szakma technikai tudásanyagát adják át, hanem magáról a szakma életéről szerzett ismereteiket is. Ugyanakkor a hallgatói munkák elemzésekor izgalmas volt látni, a fényszögek beállításának, a lámpák elhelyezésének bonyolult matematikáját, a több tucatnyi fázisfotó árnyalatnyi különbségeit – a hátteret, ami jóval túlmutat azon, hogy megtaláljuk-e a műszeren a record gombot.
2012. január 24. KEDD

Kézzel fogható 3D A Leonar3Do útja az ötlettől a világhírig.
RátaiDániel, a Leonar3Do világhírű fiatal tervezője mutatta be találmányát. Hogyan lehet egy egyszerű asztali számítógépből 3D-s virtuális teret és munkakörnyezetet létrehozni?

Virtuális gardrób
Saját egyedi divatfotók percek alatt! Textiles hallgatóink által tervezett mintakészletünkből választhatsz, pózolhatsz a virtuális térben. Mindezt megörökítjük, az elkészült fotókat megoszthatod ismerőseiddel, vagy magaddal viheted saját adathordozón.

Kurátorok:
Szalontai Éva
Asbót Kristóf

Design:
Tepes Ferenc

Képek forrása és további információk:

kedd, január 24, 2012

Női frizuratrend 2012


Részleteket olvashattok a szasa.org oldalán.


szombat, január 21, 2012

2012 kiegészítői

Előző cikkünk arról szólt mit kell viselnünk idén nyáron, most viszont azt vesszük nagyító alá, hogy milyen kiegészítőket kell viselnünk ahhoz, hogy trendik legyünk. A virágőrülettől a futurisztikus darabokig nagyon sok a választék, szóval semmi komolyság, nézzük mitől lesz a nő igazi díva.











Részleteket a szasa.org oldalán olvashatsz!


péntek, január 20, 2012

TREND 2012

Előző évek divatbemutatóinak kifutóiról jelentős stílust hoztunk át 2012-re. A cikkben arról olvashattok, hogy milyen ruhákat kell előszednetek édesanyáitok/nagymamáitok szekrényéből illetve, hogymilyen ruhákat kell még beszereznetek ahhoz, hogy barátnőitek megirigyeljenek, de főleg ahhoz, hogy stílusosak és trendik lehessetek 2012 nyarán.

Már 2011-ben is felütötte fejét a 20-as évek stílusjegyeinek használata. Ez a korszak egy új típusú nőt hozott létre, aki romantikus, szereti a jazz zenét és modern.

Ez a nőtípus szeret kirándulni és ehhez öltözik elegánsan-sportosan. Ralph Lauren nyári kollekciója szinte nem is szólt másról, mint a 20-as évek feldolgozásáról. A flapper ruha és ez a gyönyörű estélyi nagyon jól érzékelteti, hogy milyen jellegű ruhákat viseljünk táncos és forró estékre.


A retro szóra sokan felkapják a fejüket, van aki azért, mert nagyon szereti, van aki azért, mert azt gondolja ez nem divatos. Nos, a retro nem zárja ki azt, hogy valaki divatos legyen sőt, idén nyáron, aki 60-as évek stílusában öltözik az igenis trendi.
Nemcsak nőies, de kacér jellemet is kölcsönös viselőjének, csinosít, nem beszélve a csábító erejéről.
Tipp: ahogy a képeken is látjátok elmaradhatatlan része kell hogy legyen kis gyűjteményünknek ez a must-have darab, a térden aluli szoknya.
A nemzetközi tervezők előszeretettel teremtik újra és hozzák felszínre ismét ennek a korszaknak a stílusjegyeit egyenesen a kifutókra, úgy utcai, mint elegáns, estélyi viseletként is. Bátran vegyük át erre a nyárra tehát Twiggy, most is oly divatos stílusát.


Az úgynevezett "mullet dress" a hátul hosszabb ruhák megnevezését takarja. Már 3 éve figyel a gardróbomba egy hasonló, úgyhogy most nyugodt szívvel vehetem újra elő, hiszen idén nyáron ismét nagy figyelmet szentel rá a divat, nem csak hétköznapi használatra, hanem koktélruha vagy alkalmi ruha formájában is.
Kényelmes és jól is néz ki, ráadásul lehet ötvözni egy leggings-el vagy akár egy színes harisnyával, rövidnadrággal.


Tisztaságot, méltóságot jelképez a fehér. Kényessége ellenére idén nyáron ez sem hiányozhat a szekrényünkből. Lehet, hogy ott lapul egy fehér nadrág, vagy fehér ruha a gardróbod egyik sarkában, úgy hogy elő kell venni és viselni akár munkahelyre, akár kirándulni mész.


Idén nyáron szeretnénk megmutatni magunkból többet, de természetesen csak a titokzatosság határain belül. Egy horgolt felső erre a legmegfelelőbb, sejtet, kényelmes ahhoz, hogy ne érezzük kényelmetlenül benne magunkat. Figyelem: ha nem veszünk inget alá, csak melltartót, akkor az ne olyan színű legyen, mint a felső maga, hanem csakis bőrszínű!
Ha a nagymama tud horgolni és éppen nincs semmilyen dolga, akkor akár őt is meg lehet kérni, hogy horgoljon egy hasonlót.


Idei nyár színe, a narancssárga, vidám és optimista hangulatot kölcsönözhet viselőjének. A jövő narancssárga. Nagyon sok kifutón találkozhattunk vele.

A finom pasztell színeket sem szabad kifelejtenünk a palettáról, ami lányos kisugárzást ad személyiségünknek.


Idei nyár színekben és mintákban is gazdag. Ha animal-printről, ha virágmotívumokról van szó, ha nonfiguratív vagy afrikai stílusú mintás ruhát szeretnénk, akkor válogassuk ki az egyéniségünkhöz legközelebb állót. Ha nincs ötleted honnan vásárolj ilyet, csak ki kell lépned a legközelebbi neves ruhás üzletbe és minden valószínűség szerint találsz.

Tipp: egy erős színű, hozzáillő táska kiváló kiegészítő lehet egy ilyen jellegű ruhához.


Mindig is divat volt a sport, tehát még ha nőiesebb vagy is néha nem árt felvenned egy-egy sportosabb darabot.
Erőt sugárzott mindig s ez most sem lesz másképp. Egyszerű lazaságában nagyon minimalisztikus és trendi. Helmut Lang kiválóan érzékelteti kollekciójában ennek az urbánus stílusnak a darabjait. Én magam is ezeknek a daraboknak vagyok a híve.
Tipp: Bármilyen új darabot veszel az üzletben legfőbb célod az legyen, hogy személyiségedhez híven tedd azt és ne feledd, a stílus sokkal fontosabb szempont, mint a divat.
Cikksorozatunknak következő részében a kiegészítő trendeket fogjuk ecsetelgetni. Milyen táskát vegyünk a fent bemutatott stílusjegyekhez? Illetve szemügyre vesszük magyar tervezők új kollekcióit is.

Ez a bejegyzés a TeszVesz blogger versenyén indul:

Jelentkezz Te is!