beango.nu

beango.nu

szerda, december 21, 2011

az INSPIRED ötletverseny

Az idén megrendezett romániai Inspired ötletverseny igen gyengének bizonyult minden kategóriában, ahhoz képest, hogy tavaly nem csak a pályázók száma volt több, de a tervek is jobbak voltak. Ennek ellenére most is találtam olyan ötleteket a FASHION DESIGN kategóriában, amelyek szakmailag nagyon jók. Nem értek egyet a helyezésekkel, ezért is inkább csak úgy nevezném ezt a kis gyűjtést, hogy a pályázat legjobbjainak munkái SZERINTEM. Az alábbi terveket, a többivel együtt az inspired honlapján találjátok (http://concurs-inspired.ro/galerie-lucrari/fashion-design/). Hát lássuk, hogyan dolgoznak kortársaink!



"A Journey - through Traditions and Urban Lifestyle - and from Archaic to Contemporary"

Castrase Andreea 8.47




,,The Flight,,

Elena Raluca Cosareanu 9.37

I. helyezett




"Calatoria ca aventura"

Alexandra Diana Radu 8.65


"Colour power"

Tompos Ágota 9.04



"Travelling trough Tibet"

Pitu Cristiana 9.15

III. helyezett


"Travelling towards my inner self"

Mihaela Lungu 7.29


"Zbor spre Horezu"

Sabina Mihaela Dolhescu 9.22

II. helyezett










kedd, december 20, 2011

téli inspiráció

Végre megpróbálok a hideg ellenére és kibontakozni és írni a blogra. A téli inspirációról most sem maradhatunk le. Dior, Chanel, Elie Saab, Armani Prive, Givenchy és Valentino ruhákban feszít a fotókon az Anya Ziourova által stylingolt modell.  

Havazásban még nem mindenkinek volt része, de így megpróbálom átadni a tegnapi hópelyhek hűvös érintésének igazán divatos érzését.



Madeleine de la Motte by Thomas Whiteside for Tatler Russia December 2011

-------------------------------




szombat, december 17, 2011

MOME TEXTILTERVEZŐ TANSZÉK- Papp Laura

Ez a félév igen termékeny volt, ami a MOME, főként textiltervezős diákjait illeti, a szerdai korai kezdés ellenére is nagyon hosszúra nyúlt a 21 elsőéves mesterképzős diák kiértékelése. 

Ebben a cikksorozatban be fogok mutatni néhány tervezőt, akikkel nem volt szűkmarkú az élet kreativitás-osztáskor.

Papp Laura munkája nagyon kreatív és a maga egyszerűségében vitathatatlanul megfelel a szép esztétikai értéknek, sőt szakmailag is nagyon sokra értékelhető. 

További munkáival a blogján találkozhattok: http://laurapappportfolio.blogspot.com/ .



 


SÍK RUHA
Anyaga:len-poliamid
Bauhaus feladatra készült sík ruha.
Geometrikusságával, színhasználatával, valamint az árnyékokkal való játékával egyaránt a Bauhausból inspirálódott.
Az anyag nincs festve, színét a nyersanyag határozza meg (len).
Az eleje és háta is egy szabás nélküli lap. Hátulja téglalap.
A ruha mintázatát a különböző rétegek egymásra hajtása adja ki.







TÉR RUHA
Anyaga: filc
Bauhaus feladatra készült tér ruha.
Geometrikusságában és színhasználatában egyaránt a Bauhausból inspirálódott.
Az anyag nincs festve, színét a nyersanyag határozza meg (filc).
Formája egyetlen lapból-téglalapból lett kihajtogatva a test köré. 
Csupán egy vágás van rajta, ahol a fej kifér.




(cikkek a MOME TEXTILTERVEZŐ TANSZÉK félévi munkáiról következnek)

-----------

vasárnap, december 04, 2011

D&G NYEREMÉNYJÁTÉK


D&G
A márka ami átalakul.
A Dolce & Gabbana és ezen belül a D&G a világ egyik legjelentősebb divatmárkája, a budapesti D&G üzlet pedig a pesti divatrajongók legkedveltebb célpontja. Az utóbbi időkben a nemzetközi sajtóból átszivárgott hírek szerint komoly változások állnak be a márka életében.
Mik is ezek a változások?

Mielőtt felülnénk mindenféle kósza híreszteléseknek, inkább hagyatkozzunk a tényekre, melyet maguk a tulajdonosok, Domenico Dolce és Stefano Gabbana hoztak nyilvánosságra. Ezek alapján lehet biztosan tudni, hogy a 2012 tavaszi kollekció az utolsó, amely D&G néven fut, ezután a vonal beleolvad a Dolce&Gabbana márkanévbe.
A márka tehát nem megszűnik, csak átalakul. A Dolce & Gabbana kollekció kibővül, gyakorlatilag két vonal lesz egyben.
A márkanév megszűnésének oka, hogy a két márka gyakorlatilag egymás konkurenciájává vált. A D&G vonal olyan üzleti siker lett, mely komoly nyereséget termelt a cégnek, ezért is emelik át a D&G stílust a Dolce & Gabbana kollekcióba.
Ezért a 2012 őszi szezonnal kezdődően a budapesti üzlet is átalakul hivatalos Dolce&Gabbana üzletté.
A kollekcióban megmaradnak a D&G-re jellemző fiatalos, friss, lendületes márkajegyek, a kedvelt "D&G darabok". A D&G árfekvés is megmarad, tehát nem kell félni az árak változásától, csak a teljes árskála szélesedik majd.

JÁTÉK INDUL!
A Fashion Guide és a D&G közös játékában a partnerblogok oldalain (utolsó 3 bejegyzésben) kell megtalálni az alább található cikkre vonatkozó kérdéseket, összesen 8-at.
Tehát 8 kérdésre 8 választ kell beküldened.
Azok között, akik mind a 8 jó választ beküldik az info@fashion-guide.hu  email címre és a Fashion Guide és a blogok Facebook oldalán LIKE-olják és MEGOSZT-ják a játékot, a következő ajándékot sorsoljuk ki:
Egy álom szép és HAMISÍTATLAN D&G fehér, ujjatlan póló, a nyakán kirakva gyöngyökkel.
A játék időtartama:
december 04.(vasárnap) és 09.-e (péntek) éjfél között!

A játék KÉRDÉSE:

A változás után mi lesz a budapesti üzlet neve?



A további kérdésekről a Fashion Guide oldalán olvashatsz.

Beango @ BUDAPEST NEMZETKÖZI VÁSÁR


-------------------


csütörtök, december 01, 2011

Charlotte Taylor csodás mintavilága

Semmi sem jobb annál, mint hogy Charlotte Taylor-ral kezdjem a napot. Mintadús téli kollekciója inspirál, üdít és jókedvre derít. Afrika, Anglia sőt leírása szerint még a magyar cigány nép is inspirálta őt a tervezésben. Színeiben merész, furcsa és csodálatos, gyönyörűen bátor és ünnep a szemnek a kollekció minden darabja. 



















hiánypótló LACK az újságárusoknál



December 7-e egy olyan időpont, amit érdemes feljegyezni a határidőnaplónkba, hiszen megjelenik a magyar divatról szóló Lack magazin újabb száma. 


A Lack egy olyan innovatív negyedévente megjelenő szakmai magazin, mely határozottan, de elengedhetetlen alázattal igyekszik egyfajta iránytűként szolgálni a magyar divatért tenni akarók, a magyar divat területén dolgozók számára.

Véleményt mond,hogy ízlést formáljon, lelkesít, hogy lendületet adjon, kérdez, hogy tanuljon és hogy ezt a tudást önzetlenül megossza másokkal is, párbeszédet kezdeményez a fejlődés, a haladás érdekében és bizony néha kritizál a szakma és a jóízlés érdekében.



A Lack három fő témára fókuszál, ez a divat, a smink és a fotó. Céljuk e három terület közötti, szigorúan szakmai alapokon nyugvó őszinte kapcsolat megteremtése, egy új látásmód kialakulásának elősegítése.


 



Egyfajta divatközösség hiánya késztette őket arra, hogy megpróbálják összefogni a különböző területeket, szakembereket és létrehozzanak egy olyan színes médiumot, mely amellett, hogy segíti a kommunikációt az elhatárolt területek között, színvonalas kézikönyvként szolgál a szakmában dolgozó embereknek.



Cél a magyar kreatív szakma magas színvonalú reprezentálása a nyomtatott sajtóban, ahol az ifjú tehetségek éppen úgy teret kapnak, mint a szakértők.

A fiatalok végre mutathassák meg, mit tudnak és a szakma hazai kiválóságai pedig bizonyítsák be, hogy igenis létezik magyar divat, ami nemzetközi színvonalú.



A Lack befogadja a magyar divatélet minden olyan résztvevőjét, aki a megfogalmazott célok elérése érdekében tenni akar.



A Lack hiányt jelent. Azt a hiányt, űrt hivatott betölteni, mely jelen esetben az őszinte párbeszéd és önzetlen együttműködés hiányában gátja annak, hogy a Magyar divatot a nemzetközi színtéren is méltán elismerjék!








-----------------------