beango.nu

beango.nu

kedd, november 29, 2011

Fashion Video Festival 2011

November 22-26.
Design Terminal Budapest


Az idei Fashion Video Festival egyhetes programja igen izgalmasnak és változatosnak ígérkezett. 25-én pénteken első előadáson a modellszakma korszakairól beszélgetett Maroy Krisztina, a Glamour főszerkesztője, Pataky Ágival, Liebhaber Judittal, Görög Zitával, Varga Ágotával és Barabás Henivel. Azon kívül, hogy szemembe sütött a reflektor ahelyett, hogy a kerekasztal-beszélgetőket világítaná meg, mindenkire tudtam figyelni a foghíjas közönségben, a mellettem hangosan beszélgető érkezők miatt, csak az előadásra nem, valószínű ehhez a hideg is hozzásegített. Összességében érdekes volt az előadás, és érdekes lehetett leginkább egy kezdő modell számára, hiszen hallottunk különböző tapasztalatokat, melyek igen izgalmasak voltak. 





Talán felnőtt a magyar modellszakma Európához? Kevésnek vélik itt a jó szakembert, aki dönt egy modell fölött, inkább külföldre bízzák. Görög Zita véleménye szerint kicsit gyári lett az egész, mikor azt tapasztalja, hogy egy castingon még a modell arcának szimmetriáját is centivel mérik. G.Z kijelentette: "A divatszakma minden hülyét befogad!"
Kik azok, akik híressé tehetnek egy modellt? A fotóművészek, akikre a modell, mint múzsa tud hatni. (Judit).
Zárógondolat különösen tetszett: SZÜRREÁLIS PILLANATOK SOROZATA A MODELLSZAKMA!

Kicsit a sors fintorának gondolom, azt hogy egyik kedves ismerősöm nemrég poénból, vagy inkább a divatszakma kigúnyolásából készítette el az error404 nevű blogját, ahol az első bejegyzés a 2012-es trendekről szól, amit szuperhősök képeivel illusztrált. Abodi Dóra előadása a változó divatvilág divatos szuperhőseiről szólt. Gareth Pugh, Gaultier, Jeremy Scott, Louise Goldin, Berendonk előszeretettel használják ezt a vonalat.

Szűcs Péter, újságíró két meghívottal érkezett, Szatmári Judit viselettörténésszel és Dózsa Kati divattörténésszel. Előadásuk arról szólt, hogyan hozzuk a divat közelébe a várost? Elképzelhető e, hogy Budapest az elkövetkező 5 évben divatos város legyen?

fotók: Glamour/Pintér Krisztián

Harry Weiler (NJAL) előadásán bemutatásra került egy kisfilm Diane Pernet-ről is, akivel volt alkalmam korábban találkozni a Kolozsvári Fashion Week alkalmával.


Adia Trischler és AndreasWaldschuetz közös filmje mély nyomokat hagyott bennem.



November 26-án másodszor választotta meg a nemzetközi zsűri a hazai divatszakma legjobbjait. 400 kreatív szakember munkája került méltatásra. A programban 50 csapat nevezett alkotása került levetítésre, köztük 7 nemzetközi koprodukció. A legfiatalabb kreatív mezőnytől a szakma jelenlegi éllovasain keresztül a nagy mesterekig, mindenki képviseltette magát.

A fesztivál nemzetközi szekciójában, információs vetítéseken 30 külföldi divatfilm került levetítésre, a bevételeit jótékonysági célokra felajánló Japán napon, pedig közel 20 japán márka bemutatkozása történt meg. Európai premierje volt Jun Takahashi Undercover designer életét és munkáját bemutató Mirror című
dokumentumfilmnek.



A zsűri tagjai: Maróy Krisztina, a Glamour magazin főszerkesztője, Oltai Kata kurátor, a fesztivál egyik kontribútora, Jason Last divatfotós és filmes szakember, Harry Weiler a Not Just A Label egyik vezetője, Andreas Waldschütz fotós és divatfilmes és Adia Trischler stylist, art director.

A Fashion Video Festival 2011 díjazottjai pedig a következők:

1. helyezett: Tombor Zoltán - Vigh Dávid: Poor Celine

2. helyezett: Szabó Áron - Zsuzsanna Alexandrovna Marinka - Király Tamás: Eme Molas

3. helyezett: Krasznai Zoltán: Six deadly sins of Mrs Herskin

Maybelline különdíj: Éder Krisztián – Visage Model Management: The water

FVF 2011 Blogger award: Baráti Vince: Take me into your skin


Mivel a rendkívül szoros mezőny számos szavazat egyenlőséghez közeli pontozást eredményezett, több kiváló munkát a zsűri külön dicséretben részesített. Ezek a követezők:

Barna Bálint - Eugenia Zsenya Bulah – Gróf: Parasomnia

Szombat Éva - Sármán Nóra: Sleeping Beauty (katt ide a videóért)

Daphne Samaras: 486

Baráti Vince: Take me into your skin (a videó fent látható)

Gyarmati Dezső: Tense

Viszlay Márk: Celestial body

Móró Máté-Ráday Péter-Varga Noémi: Cut out


-------------

hétfő, november 28, 2011

közérdekű közlemény


SUFNI KÉZMŰVES SZAKKÖR A BELVÁROSBAN


A Sufni egy olyan kreatív szakkör, amely lehetőséget nyújt, hogy a résztvevők különböző képző- és iparművészeti technikákat próbáljanak ki, és sajátítsanak el.


Főiskolai tanulmányaink alatt összeálltunk egy kis csapattá, hogy felkészítsünk benneteket a felvételire, legyen az főiskolai, vagy akár középiskolai.


Négy fő szakirányba nyújtanak betekintést, grafika, festett-nyomott textilművesség, kerámia, szövés.


Ha szeretnél felkészülni az érettségire, felvételire, de várnak akkor is, ha csak érdeklődsz, a kézműves technikák iránt.


KÉZMŰVES CENTRUM


Rajz-festés, linómetszés, monotípia, fotogram, ruhatervezés, szitanyomás, mintatervezés, kreatív feladatok, formatan, plasztikai feladatok, mintázás, korongozás, porcelán, ékszertervezés, nemezelés, batikolás, szövési technikák.


Egy hely, ahol hasznosan töltheted el idődet, egy hely a műkedvelőknek és a felkészülni vágyóknak.


Jelentkezni az alábbi telefonszámokon ill. email címen lehet.


Foglalkozások kis csoportban (maximum 5-7 fő)


 

 

Tel.  : 30/878-06-00

          30/867-88-86

Blog : sufni.blogspot.com

Web : sufniszakkor.5mp.eu 

Email: sufniszakkor@gmail.com

szerda, november 16, 2011

Business in fashion kerekasztal-beszélgetés beszámoló

Meglepően sokan voltak jelen a Corvinus Egyetemen megrendezett Bussines In Fasion kerekasztal-beszélgetésen, hosszas várakozás után, sikerült bejutnunk, és nagy nehezen ülőhelyet találnunk a több mint 100 férőhelyes előadó teremben, ami előadás kezdetére már alig volt befogadó képes. Örömmel töltött el látni, hogy ekkora az érdeklődés a szakma és az ilyen jellegű beszélgetés iránt. Tény, hogy  a hiánypótló kezdeményezésnek nagy sikere volt, a pro és kontra, a pozitív és negatív nyilatkozások arra engedtek következtetni, hogy elég sok tenni való van, de nem reménytelen a helyzet, és ahogy az aulában körülnéztem, azt kellett megállapítanom, hogy egyáltalán nem reménytelen, hiszen a jelenlévők túlnyomó része közgazdaság szakos fiatal, akik ugy látszik, szeretnék, ha a divat igenis egy jól működő iparág lenne országunkban.


Mi a magyar divatipar jelene és jövője?


 

Amikor 10 éve megjelent Magyarországon az első ELLE magazin, sokan nem értették, miért van olyan sok kép, nem értettek a vizuális kultúrához. Lehet e egyáltalán itt változásról beszélni, amikor még Amerikában is néha harcolni kell azért, hogy komolyan vegyék a divatot? Mindenképp az a tanács, hogy ha céget akarunk létrehozni, nemzetközi piacra kell lépnünk, kivéve persze, ha milliomosok a szüleink.


Itt a fővárosban is exotikumnak számítanak a magyar tervezők boltjai, de annak ellenére, hogy ilyen nehézkesen indul, Szűcs Péter (a Marie Claire vezető szerkesztője) szavaival élve, már kocogunk a jó irányba, hiszen az elmúlt 1-2 évben nagy divat lett a divatról beszélni. Bujdosó Bianka (blogger, divatmarketinges/OurFashion blog) állítása szerint "pozitív durranás előtt állunk".


Godena-Juhász Attila (a USE Unused egyik designere) szerint itt egy divatbemutató nem a businessről szól. Leginkább arról, hogy az utca embere minél jobban megismerjen minket.


Nagyon tanulságos az a módszer, ahogyan segítséget kapnak a diplomázó diákok külföldön. A fiatal tervezők egy része multi cégeknél, tervezőknél kerül kiválasztásra a diplomamunkájuk alapján, ezzel megalapozva a jövőjüket.
Itt Magyarországon lehet céget csinálni kis hírnévvel, amiben boldogok lehetünk, de ha többet szeretnénk szinte nincs rá esély.


A nagy tervezők sem úgy kezdték, hogy egyből nagyok lettek, ezért nekünk hinnünk kell benne, hogy van mire büszke lenni jelenlegi állás szerint (Szűcs Péter).
Elhangzott az is, hogy "nem a Gellért hegyet kívánjuk megmászni, a cél a Mount Everest". Ameddig így állunk hozzá, van hely az elégedetlenségnek. Hajrát mondok én is a magyar divatnak!




A másfél órás beszélgetés tények, pozitív és negatív pólusok ütközete volt, hogy miért érdemes és miért nem érdemes hinni abban, hogy itt Magyarországon van jövője a fiatal tervezőnek. Arra a következtetésre jutottam, hogy nincs rá recept, viszont nagyon sok fajta lehetőség van, nyilván az arra vágyóknak, akik csak a Gellért-hegy megmászására vágynak, nem többre.





kedd, november 15, 2011

ma esti program



A kerekasztal-beszélgetés résztvevői:

Andó Ildikó (stylist, divatszerkesztő)
Bujdosó Bianka (blogger, divatmarketinges)
Garam Judit (a NUBU dizájnere, a Mono Fashion tulajdonosa)
Godena-Juhász Attila és Füzes Eszter (a USE Unused dizájnerei)
Szűcs Péter (vezető magazinszerkesztő)

Moderátor: Juhász Dóra, a Trafó sajtóreferense és Glass what? divatelméleti portál egyik alapítója

csütörtök, november 10, 2011

Celia Birtwell vintage style


Celia Birtwell egy divattervező, aki a 60-70-es évek stílusában dolgozik. Rajzai Picassot és Matisse-t idézik. 
A maga naiv módján nagyon szépeket rajzol, printeket tervez, amit férje Ossie Clark segítségével meg is valósít.























Beango loves Donna Karan

Casual Luxe Pre-Fall 2011 Collection


 

 



colour-bomb


Mivel is lehetne mással kezdeni a hétvégét, mint egy színbombával. Az Amsterdam-i születésű Viviane Sassen kitett magáért, amikor a fényképzőgéphez nyúlt, nem beszélve a stylistról, Katie Shillingford-ról, aki stylingolta egyik kedvenc fotósorozatomat a Dazed&Confused 2010 február 10. számában.

Kellemes és színekben gazdag hétvégét kíván nektek Beango!


In Bloom
Dazed & Confused
July 2011
Photographer: Viviane Sassen
Stylist: Katie Shillingford
Model: Lisanne de Jong



MARIT FUJIWARA TEXTILES


Inspiráló és alkotásra késztető Marit Fujiwara művészete. Chelsea College of Art and Design-ban végzett hallgató anyagmanipulációi irigylésre méltóak.